Welcome to our website !

Tortille pszenne.

By 09:26 ,


wrap

Niespodziewanie dla mnie okazało się, że opublikowałam tego posta. A ja tylko dodałam zdjęcia i resztę pracy zostawiłam na dziś. Myślę, że przypadkiem zamiast tylko zapisać po prostu kliknęłam na "opublikuj".

Tortille uwielbiam nadziewać tradycyjnie, taka jak w kfc. Kawałek piersi z kurczaka, sałata, pomidor, ogórek i sos majonezowy. Bardzo też lubię quesadillas. Same tortille kupić można już w każdym markecie jednak nie uważam ich za tani produkt. Ponad 5 złotych za 6 sztuk to jedna z najniższych możliwości.
Ja podam przepis dzięki któremu wykonasz ok 10 tortilli za kwotę ok 2.50.


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczka soli
3 łyżki smalcu
2/3 szklanki gorącej wody


Wykonanie:
Mąkę przesiać, dodać sól. Smalec roztopić z wodą. Stopniowo wlewać do mąki mieszając. Ja wykonuję tę czynność w robocie. Wyrabiać do czasu aż uformuje się jednolita, elastyczna kula ciasta.
Tak przygotowane ciasto podzielić na 10 części. Każdą kulkę rozwałkowywać na cieniutki placek. Nie ma potrzeby podsypywania mąką gdyż ciasto jest tłuste.
Smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron po ok 30 sekund.


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Jeszcze nie robiłam domowych placków na tortillę, ale pewnie niedługo zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam. Ja robię z powiększonych proporcji i mrożę.

    OdpowiedzUsuń

Polecam prace Ewy!

Polecam prace Ewy!
Kolorowy Światek

Blogger templates

Polskie Rękodzieło - katalog blogów

Blogger templates

Durszlak.pl