Welcome to our website !

Tort lalka.

By 07:31 , , , , , , ,

monster high cake

Tort Lalka Barbie robi ogromne wrażenie na kilkulatkach. Gdy prawie ro ktemu przygotowałam podobny, ale z oryginalną Barbie, nawet chłopcy otwierali buzie ze zdumienia. Choć wcale nie jest idealny, a ja zdolności plastycznych nie mam rzadnych. Kilka dni temu zostałam poproszona o przygotowanie tortu z lalką Monster High. 
Podobny tort o takiej gramaturze, w zwykłej cukierni kosztuje ok 100 złotych. Wykonanie go w domu to wydatek ok 30 złotych i czas około 3 godzin pracy. Z myciem naczyń włącznie.
Dlatego z powodów ekonamicznych i wielkiej satysfakcji swojej i dumy dziecka, polecam zdobyć się na odwagę i wykonać go własnoręcznie.
Poniżej przedstawiam instruktaż wykonania.

Do wypieku blatów użyłam zwykłej metalowej miski.
Przygotowałam tort z przepisu na Cappuccino Cake, który zaprezentowałam na moim dawnym blogu. 
Masy zrobiłam trochę więcej gdyż gotowy tort należy w całości pokryć cienką jej warstwą aby masa cukrowa dobrze przylegała. Następnie włożyłam lalkę do środka tortu, robiąc tym samym dziurę w nim. Polecam wykorzystywanie lalek, które mają możliwość odczepienia nóg, wtedy będzie dużo wygodniej. W kolejnym etapie włożyłam tort do lodówki i przygotowałam masę cukrową w kilku kolorach. Największy kawałek masy musiał być w kolorze sukni. Pozostałe służą już tylko do dekorowania tortu. Rozwałkowałam spory kawałek masy na grubość kilku minimetrów i obłożyłam nim ciasto. Udekorowałam tort, schłodziłam i wieczorem zaprezentowałam jubilatce. 






Przepis na tort.

Przepis na masę cukrową:
800 g cukru pudru
100 g glukozy
4 łyżeczki żelatyny
70 ml wody
opcjonalnie aromat migdałowy czy pomarańczowy
barwniki

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Gdy spęcznieje podgrzać ją razem z glukozą. Nie można zagotować mieszanki dlatego koniecznie trzeba stać nad garnkiem.
Płyn trochę wystudzić i dodawać stopniowo cukier puder. Mieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Ja na tym etapie rozdzielałam jeszcze nie gotową masę i dodawałam barwniki w proszku, dzięki czemu uzyskałam jednolity kolor. Cukier puder dodawać do momentu aż masa będzie plastyczna także nie ma konieczności wykorzystania całości. Podczas wyrabiania ręce posypywać cukrem pudrem gdyż masa jest bardzo klejąca. Masę rozwałkowywać na blacie lekko wysmarowanym olejem lub podsypanym cukrem pudrem.

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ja piję mrożoną latte, więc o jej temperaturę nie muszę się na szczęście martwić. Też nie wybiegam z łazienki gdy dziecioł ryczy, bo jest powód, dla którego potomek ma dwójkę rodziców. Masz rację, szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.


    Wow. Nie dziwię się, że zrobiła wrażenie nawet na chłopcach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak z krojeniem takiego cuda? Wyciągałaś lalkę?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort kroi się bardzo dobrze. Przez masę cukrową, tort ma sztywną konstrukcję i pojedyńczy kawałek wyjmuję z łatwością. Lalki nie wyjęłam przed krojeniem. Została w torcie do ostatniego kawałka.
      Nogi lalki wykrzywione są trochę do przodu, inaczej całość byłaby nieforemne bo same nogi są wyższe od przełożoną masą blatów. Krojąc sukienkę lalki od tyłu, nie uszkodzimy nóg lalki (odrobina wyczucia i naprawdę nic się nie stanie) i zachowamy ładny wygląd ciasta dla późniejszych gości :)

      Usuń
  3. Osobiście nie lubię różowych kiecek, ale w takim drapieżnym wykonaniu to co innego :)

    OdpowiedzUsuń

Polecam prace Ewy!

Polecam prace Ewy!
Kolorowy Światek

Blogger templates

Polskie Rękodzieło - katalog blogów

Blogger templates

Durszlak.pl